Retailers willen aanpak veranderen

NB4-Foto-250x209

Hoe denken retailers over de veranderingen in de markt en wat is de strategie voor de toekomst? Intirio vroeg het eind 2017 aan meer dan 600 bedrijven in het hogere tot middensegment.

Slechts 22% van de ondervraagden blijkt alleen een winkel te hebben, steeds meer retailers bieden ook ontwerp, advies of installatie aan. Specialisatie neem het over van de algemene interieurretailer. Momenteel kiest liefst 78% voor deze aanpak. De retailer wil zijn klant dus een ruime keuze voorleggen. Ruim 62% is van plan om het in de toekomst anders aan te pakken. Bijna de helft is daar zelfs zeer expliciet over. Daarnaast zien retailers duidelijk kansen in nieuwe merken. Nieuwigheden aanbieden en nieuwe merken aantrekken spelen bij de overgrote meerderheid een cruciale rol.

Meer resultaten vind je op Intirio.be. De twintigste editie van Intirio vindt plaats van 28 tot 31 januari 2018 in de Flanders Expo Gent. (Bron/Beeld: Intirio.)

Lees meer artikelen over
Gerelateerde artikelen
Investeren in human capital

Investeren in human capital

De Stichting Detailhandelsfonds (SDF) gaat een geldelijke bijdrage leveren aan vier nieuwe projecten op het gebied van human capital. Dat is een van de vijf thema’s van de Retailagenda. De vier projecten die financiering van SDF ontvangen, dragen allen bij aan het professionaliseren van Human Capital Management in de sector en ondersteunen retailers...

Rabo: grote veranderingen retailsector

Rabo: grote veranderingen retailsector

De verhoudingen in de retailsector zijn fundamenteel aan het veranderen. De invloed van internet op de consument overstijgt alle verwachtingen en de snelheid van die invloed neemt steeds verder toe. De scheiding tussen offline en online winkelen is verdwenen en steeds meer omzet komt via het digitale kanaal. Dat is hoe marktanalisten van Rabobank...