Goed hotelbed, goede recensie

‘Hotels gaan steeds meer voor kwaliteitsbedden’, stelt Dennis de Lie, eigenaar van Hotelbedding dat wereldwijd bedden levert aan zo’n 1.200 ondernemers, van groot bungalowpark tot kleine B&B. ‘Toen ik 14 jaar geleden begon, werd bijna geen geld uitgegeven aan bedden. En áls het werd uitgegeven, moest het zo goedkoop mogelijk zijn. Nu geven alle hoteliers er geld aan uit. Thuis hebben mensen ook een goed bed staan. Dat willen mensen terugzien in de hotelkamer. Doe je dat niet, dan krijg je een slechte recensie. Iedereen houdt van lekker slapen. Daar zijn hoteliers zich van bewust.’

De bedden van Hotelbedding zijn ingedeeld in klassen, van twee tot vijf sterren. Hoe meer sterren, hoe beter het bed. ‘De kwaliteit van het bed ligt aan de boxspring en het matras’, zegt De Lie. ‘Een 2-Star boxspring is eigenlijk geen spring, maar een harde bak met een dun binnenveringmatras. Neem je een boxspring, dan kun je kiezen uit verschillende diktes. Hoe dikker de boxspring, hoe veerkrachtiger en hoe soepeler het matras wordt gedragen. En maak je het matras van pocketveren, dan dragen de onafhankelijke veren ieder een gedeelte van je lichaam. Zo krijg je producten die zich steeds beter naar je lichaam vormen.’

‘Als hotelier wil je dat je gasten over je bedden praten’, zegt De Lie. ‘Haal de televisie uit de hotelkamer en je hebt ruzie met je hotelgasten. Haal het bed uit de hotelkamer en het functioneert niet meer. Een bed is zó belangrijk. Wat maakt een goed hotelbed? Toch een tevreden gast.’ (Bron/Beeld: Misset Horeca.)

Tags: , , ,