Online matrassenaanbieders ook in fysieke winkel

matras

Nederlandse matrassenaanbieders zien potentie in een omnichannelstrategie. In Amerika bieden verschillende online matrassenverkopers hun matras nu aan in fysieke winkels, illustreert zakentijdschrift Forbes.com met enkele voorbeelden. Ook bedrijven in Nederland zien deze trend, zo blijkt. 

'Je merkt toch dat klanten vaak meer vertrouwen hebben in een fysieke winkel. Ze vinden het fijn om een matras in de winkel uit te proberen. Bovendien moeten online aanbieders ook kijken naar de retourkosten. Die zijn altijd hoger wanneer bestellingen alleen online worden gedaan, dan wanneer iemand het matras in een winkel al eens heeft uitgeprobeerd.’, laat Joep Verbunt, oprichter van Matt Sleeps uit Amsterdam weten. Matt Sleeps is één van de bedrijven die online matrassen verkopen. Matt Sleeps biedt de matrassen voorlopig nog niet aan in de fysieke winkels. Andere voorbeelden van online matrassenaanbieders die actief zijn in Nederland zijn matrassenbedrijven Emma uit Frankfurt en Simba matras uit Amsterdam. Deze matrassen zijn wel in verschillende winkels verkrijgbaar. 

In Amerika is deze trend duidelijk zichtbaar, vermeldt forbes.com. Belangrijke redenen voor de keuze om met een fysieke winkel samen te werken zijn de hogere retour- en leveringskosten en de concurrentie van andere online aanbieders.

Meer over dit onderwerp kunt u lezen in de Meubel+ van 29 maart. 

Lees ook
Samenwerking Beter Bed Holding en Tempur

Samenwerking Beter Bed Holding en Tempur

Begin maart is een strategische samenwerking tussen Beter Bed en bedproductenleverancier Tempur van start gegaan. Met de nieuwe producten van Tempur kan Beter Bed het bestaande merk-/productportfolio uitbreiden en zo een nieuwe doelgroep aanspreken.  Tempur onderscheidt zich in het materiaal dat zij gebruiken, wat het bedrijf heeft ontwikkeld...

omzet Nederlandse e-commercemarkt

omzet Nederlandse e-commercemarkt

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is weer toegenomen in 2018. Nederlandse consumenten gaven het afgelopen jaar online 23,7 miljard uit aan producten en diensten, blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Marktmonitor, een onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit is 10% meer dan in 2017. 96% van de Nederlandse consumenten...

Nominaties Shopping Award Vakprijzen

Nominaties Shopping Award Vakprijzen

Flinders, Goossens en Wehkamp zijn genomineerd voor de Shopping Award Vakprijzen in de categorie Home & Living. Deze vakprijs kijkt naar bedrijven die het afgelopen jaar een bijzondere stap voorwaarts hebben gezet, kanalen op een juiste manier integreren en hun online mogelijkheden goed gebruiken.  Een categoriejury zal op 28 maart de...